středa 1. listopadu 2017

Cesta na jih: Den III. Cheddar Gorge

Spisovatel Daniel Defoe popsal Cheddar Gorge jako "hlubokou hrůzostrašnou propast". Impozantní rokle z poslední doby ledové, odkud tučná delikatesa cheddar (čti: ČEDAR) pochází;) Pojďme se projít;) 

My jsme zvolily cestu podél cesty ... 

... aby jsme si výhledy na majestátní rokli užily;)

V dědince se to nezdá a pak 
ujdete pár kroků a
rokle vás pohltí.


Hlavou kroutíte, držíte se za krkem a pak se raději otáčíte celá ... :D

... znavená?
Ví co ji čeká, šplhání se nahoru.

Nekvetl :(

Vpravo či Vlevo?
My jdeme vlevo a dobře jsme udělaly;)

Cestou necestou, pár vrátek, pár branek.

Nevím jestli je to dobře vidět, ale v jednu chvíli jsem stála a nevěřícně hleděla, půlka louky kvetla modře a půlka žlutě! (?)
Přísahám, bylo to TAK! ;)

Jdete a bloudíte, tušíte cestu, protože v UK neexistuje nic jako značení na každém druhém stomu ;) ...
(a pak se před váma objeví dokonalý talíř)

... na který strom by bylo taky možné značku nakraslit? 

Neskákej!
Raději ukaž zuby ...

Smějete se?
Ano, i to je možné! Jediná společná fotografie z celého týdenního dobrodružství ...

... ještě jedna, ani ta není lepší!
Dobrovolník se smál, nedivím se mu.
Poděkovala jsem mu a řekla, nice hair(!)
Ponaučení?
Nestojte větru zády :D
A že tam foukalo(!)

Cesta vede i po druhé straně rokle. 

Celou cestu jsem balancovala na hraně, abych zahlédla silnici. Až jsem si konečně našla jedno místečko, kde šla vyfotit a maminka mne drží vší silou za batoh, aby mi nenarostla křídla.

Procházka to byla krásná, určitě doporučuji, pokud budete někdy poblíž. 

Ta dokonale kruhová nádrž mne fascinovala celou dobu.

Pomalu klesáme zpět do Cheddar Gorge a někde pod náma, v jeskyni, zrají sýýýry.

Ztratit se v kapradí ...

... natrhat si kytičku?
Asi ne;)

Dobře, že jsem se na rozcestí vydaly vlevo, protože jsme dole seběhly po Jákobově žebříku.

Byla tam i bílá věž, ale za ty roky co tam stojí, ji storomy už pohltily, takže jsme na ni ani nešly, dojmů jsme byly plné i bez ní;).

Svatostánek.
Autobusy nestíhají vykládat a nakládat natěšené turisty.

Jedna MINIATURNÍ fuchsie.
(ani se mi celá do záběru nevešla)

Trocha romantiky :D ...

... kolem potoka.

Stavby krásné...

... a do této jsem se zamilovala já.

Co jiného na konec?
Paparazzi ze mne nebude, toto byl pokus o tajné focení, plán byl zabrat něco níž :) 

Taky milujete cheddar, tak jako moje SIS (400 g na posezení)? Kolikrát jsem byla na letišti v podezření, že pašuji trhavinu! Ano, bloky sýra vypadají úplně stejně, jako semtex:) 


Eva with 


4 komentáře:

  1. Nádherné místo, zelená přímo hypnotizující a cheddar na závěr jako třešnička na dortu ;) krásný den :*

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká cesta, neprojit kaňon jeho dnem znamená nic nevidět. Díky, díky

    OdpovědětVymazat