středa 4. května 2016

Afternoon tea

nebo znorovská frfňa v podniku? I tak by se dal tento článek nazvat;) V pondělí bylo v UK volno, měli Bank Holiday - Early May Monday holiday. Britové si to pojistili;) pokud by jim svátek vycházel na víkend, pro jistotu zavedli tento termín a mají volné pondělí. Den jsme využili a vyrazili slavnostně na Afternoon tea, poprvé (a možná i naposled?), nee. Britové tradice dodržují, tak jako fish and chips, nebo vepřo knedlo zelo u nás. V podniku byla potřeba udělat rezervaci. Restaurace, i s hotelem, moc hezká, z venku;) Velké prosklené výlohy ve staré zástavbě ale uvnitř mne to zklamalo. Jaksi mi tam chyběl nějaký duch toho místa. A s duchem chyběl i puch, naštěstí:)  

Welcome, welcome.
Lvi u vstupu naštěstí chyběli;)
K pití samozřejmě čaj, vyberete si jaký chcete.
Pak prosecco nebo pavé champagne.
Byli jsme hogo fogo, tak jsme si dali champagne. Pokud bylo pravé, pila jsem ho poprvé. První doušek? Kyselé(!), muž mi říká, s tónem odborníka, tak suché, ne?
Dala jsem si jahodu a zapila dalším douškem.
 Hlavou mi okamžitě proběhla myšlenka Marilyn Monroe: Diamonds are a girl's best friend a bondovka Diamonds are forever. Teď už vím, že šampíčko a jahody k sobě patří a na snídaní nechci nic jiného. 
Co k jídlu? Čím začít?
Rozhlížela jsem se po plné restauraci a hleděla (snad se zavřenou pusou) po stolech, jaká je v tom logika.
Vyhodnotila jsem to po svém a začala spodním patrem. Sandwiches.
První sousto - chuť planá - bez chuti. Muž ochutná a souhlasí:)) Ochutnám další, další a další. Na talíři mám 4 nakouslé sendviče. Lososový s okurkou, vajíčkový, kuře s rozinkami a curry a jak jinak chedar:)  Na vajíčkový mužovi říkám: čerstvá petrželka by se tam hodila a on na to reaguje: nebo PEPŘ! :)) bavím se, odborník na chuť. Ten který si mazával rozpůlený rohlík nutelou a sýrem. 
Raději to zapiju a pak už jenom patra cukru:) 
Já měla gluten-free menu. Takže prostřední parto bylo pusinka a makrónky a NEgluten-free punčák v marcipánu, mini-větrníček, cosi patrového a mrkvový dort. Ten jsem kousek ochutnala a asi zatím nejlepší v UK, co jsem jedla, protože nebyl tak sladký. 
A poslední patro scone a kelímek plný semtany a malá malinová marmeládička.
 Tu smetanu jsem nezvládla, ani na špičku nože, to jsem se nedivila, ale ani muž tuto kombinaci nedal.
Britové a jejich chutě:) nebo frfňaví čechoslováci? 
Po vydatném přísunu cukru, bylo potřeba jít domů oklikou.
Ulicí plnou barevných dveří. 
Nebo tato kombinace?
Jaké máte vy zkušenosti s Afternoon tea? ;) hezkou slunečnou středu z Liverpoolu:)

4 komentáře:

  1. Ty mi děláš chutě. Klidně smetana bez scones ;) A šampíčko s jahůdkou, no vy jste fógo :) Modrá nebo červená? Ani žlutá není k zahození. Dveře jsou boží, inspirace pro mě. Mějte se krásně :* <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hogo fogo aj se žlutými dveřmi, ty jsou ale v jiné ulici;) a fialové? Nechtěla bys fialové? ;) Hazký den:*

      Vymazat
  2. Pekný článok Kočička :P a náhodou rohlík s nutelou a syrom je jedna loahodná delikatesa ktorú by mali zaviesť všade ;-) ale vážne Chef tam necítil chute. A bolo mi doporučené ísť na Afternoon Tea do Panoramic 34 :-) Tak nabudúce tam?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč ne. http://www.panoramic34.com/photo-gallery/gallery/restaurant/ Malé černé na kostku ve skluzu? A navíc je tam Chef Slovák, myslím;)

      Vymazat