pondělí 2. května 2016

Skotsko ... Je to rok ...

... co k nám na návštěvu přijeli 
Vydali jsme za krásami skotských ostrovů. Trochu jsem se ale přepočítala s počasím. Zase jsem jednou (ne)myslela. Říkala jsem jim, jestli nechtějí jet s náma na výlet, oni řekli: ANO! Já jim navrhla, že svátky v květnu jim dají dost volných dní, tak kývli. Jak se termín jejich příletu blížil, začala jsem intezivně sledovat předpovědi počasí. Intenzita se o to zvýšila, když jsem viděla aktuální záběry prvního našeho zastvení: SNÍH! Hypnóza kamerových záznamů ale k tání sněhu nepomohla. Nedalo se nic dělat. Jejich let byl zaplacen, dovolená nahlášená, plán cesty daný. Vyjeli jsem. 

Snídaně, základ dne před cestou dalekou. 
Překročení hranic a směr Glen Coe - první nocování pod STANEM;)
Dobrodružství před náma 
  
Loch Lomond největší jezero ve Skotsku. Cesta kolem něho je o moje nervy, vždy! Sice jsem tama jela už tolikrát, že bych mohla dělat navigátora pro rallye, ale ještě jsem si nezvykla na tu úzkou  cestu bez krajnice a plnou výmolů. Ale jiná cesta není:) A ještě nás čekala cesta zpět.
První zasněžené kopce. Jo! 
Když jsme se vraceli o 6 dní později zpět, tak krásně svítilo slunce a co víc? Koupaly se TADY děti!!! Slunce svítilo, rodiny grilovaly, tak proč ne? Fotodokumentaci nemáme, ale hluboce to mám vryté do paměti:) 
Obloha se mělila s ubíhajícími kilometry.
Mraky vám úsměv z tváře neveznou.
...  protže ...
... s/po dešti výjde slunce, aspoň na minutu.
Cesta do Glen Etive. Krásné údolí, které končí krásným jezerem. Ráj filmařů, reklam aut a Bonda;). Jednou vás sem taky veznu;) 
Ideální místo první noci;)
Stan stojí;) 
Noční obloha, měšíc v plné parádě.
Ráno, počasí jak malované:) 

Buachaille Etive Mor, nejfotografovanější hora Skotska! Ta na nás ještě čeká.

Zastavit a fotografovat, máte chuť mnohem častěji, než je počet parkovišť.
Vydáme se přesně mezi ty dvě hoty - Lost Valley.
Přes vodu, z kamene na kamen, cestou necestou. 
Počasí se tady mění rychle.
Ujdete pár kroků a všechno je jinak:) 

Lost Valley pod náma a .. 
... sněhulák před náma.

A po výletě, večeře. Piknikových míst je ve Skotsku mnoho. Na některých můžete i nocovat. Každé je vybavené grilem;)
Burger? A chleba z domoviny;)
A takto to tam vypadá v srpnu;) (2014) zelená všude.


A když vylezete až na hřeben nad Vost Valley, čekají vás nádherné výhledy.


Pokud není sníh, nebo mlha všude, můžete se vydat jinou cestou zpět k parkovišti. Cesta náročná. 
Ale cestou se můžete i otužit ;) v lagunách. 

Leje v pravou chvíli:D právě když nasednete do auta!
Zapadající slunce umí:) Místo na spaní jak malované, nebo ne? 
A když vám přeje počasí, můžete si dát okruh přes Lost Valley. Kopce ve Skotsku nejsou nijak velké, ALE!!! Nějakých 10 km jsme šli 8 hodin. A to jsme neseděli hodinu na hřebenu. Když jsem si myslela, že cesta dolů bude trvat kratší čas, pletu se, nikdy! Cesta tu vede a nevede, značení neexistuje. Mnohdy si vyhlédnete cíl a snažíte se tam dostat.

Hezké pondělí a laďte figury. Mastěte pod kolenama, protože příště pošlapeme zase po svých;) 

2 komentáře:

  1. Zrovna nedávno jsem vzpomínala, že už to bude rok. Krásné připomenutí, děkuju :* A tu grilovačku a burger bych si zopakovala ;) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥ Krásné to bylo :* a bude pokračování ;) na burger přijeď!

      Vymazat