pondělí 20. července 2015

Nesehnala jsi látku svého srdce? - Just do it;)


Léto v akci a žádná n.o.v.á. kabela k vodě (nebo jen tak ;) ) v dohledu? Plátěné oversized tote bag jsou pro tuto příležitost jako stvořené, či přímo volající ;) 
Před létem, mému oku zalahodila jedna barvička z neonek. Odstín oranžové nebo červené? Orange red. Začala jsem hledat a zjistila jsem, že má oblíbená firma, Dylon, v nabídce neonky nemá. What a pity :(  Naštěstí u umělců se dá najít všelico. Problém byl, že tam toho bylo až příliš, co lahodilo mému oku. Všechny jsem je ale mít nemohla:( Odešla jsem domů s nepořízenou, musela jsem to nechat, ja se říká, uzrát. Další z návštěv byla úspěšná a koupila jsem JEN jednu, naštěstí. Líbila se mi barva a hlavně obal barvy, protože podle čeho jiného vybrat v obchodě pro malíře, když tomu nerozumíte, že?
I když se na obale píše: ideal for paper, canvas, fabric ... což mi vyhovovalo (a ještě non-toxic a permanent), ale jako správný chemik, jsem si s jednou složkou nevystačila. Pro použití tisku na látku, pro jistotu, použila jsem ještě tzv. médium ; ) ( jak říkají v Policejní Akademii: "... tož já bych si  dal taky to médium ... " Ředění jednoduché, 2:1, textile medium (pro stálost a odolnost akrylových barev na textil) : vybraná neonka. Barva teda připravena a co se bude tisknout? a jak?
Už naši předkové, jak dokládá skanzen v mém kraji, využívali razítka z brambor k dekoru stěn. S touto možností tisku zkušenost nemám. Komerční razítka? Taky ne, možná pro dětské motivy. Ale pokud nosíte v hlavě nějaký konkrétní motiv, nápad, představu, musíte si poradit jinak. Chtěla jsem kolečka, tak akorát. Vystřihla jsem je. Zaujaly mne trojúhelníky? Nezbývalo než narýsovat a vystřihnout je. Z čeho? Úžasná pomůcka freezer paper. Podobný pečícímu papíru, jen na jedné straně plastová fólie. Která s pomocí žehličky přilne k látce a zajistí stálost na místě při tisku. Dříve jsem používala pečící papír, ale dal se použít jen jednou a dost se to hýbalo. Po zakoupení výmyslu do mrazáku, nechci nic jiného. A velká výhoda? Dá se použít opakovaně.
Látka je, barva vybraná, tvar vystřižený - Nebojme sa vlka nic!
Co budeme potřebovat, kromě dobré nálady?

Směs pro tisk namíchána.
Šablona s kolečkama požadované velikosti nažehlena.
(pokud toužíte po pruzích, použijte malířskou pásku)
Jde se na věc ;) 


Tisk je nejlepší pomocí houbičky. Prodávají se i speciální, ale já jsem si vystačila s kouskem z nějaké výplně, co byla požita v balíku proti otřesům. Při použití štětce, nebudete mít hladký povrch, ale budou viditelné tahy štětcem (což se někdy může hodit).


A toto je výsledek. Stačí nechat zachnout a zažehlit.
Šablonu odstraňuji chvilku po vsáknutí barvy, nenechávám barvu úplně zaschnout.
A může se jít šít;)

Kolečka v akci. Na trojúhelníky si budete muset počkal, ale ne dlouho;)


 
P.S.: Když maluješ, není co řešit:)

  

4 komentáře:

  1. A pak se ta věcička dá znova použít?

    OdpovědětVymazat
  2. Dá, odlepí se a znovu se dá díky té fólii přižehlit. Jednoduché. ;) je to super pro šablony.

    OdpovědětVymazat
  3. U Alžbětky ano ale lepší v $ Jů-es-ej :)

    OdpovědětVymazat